Twórcy Cities: Skylines 2 potwierdzają ważną zmianę w kwestii energii i wody; nowy film

Studio Colossal Order ma dla nas kolejną garść informacji na temat kontynuacji swojego popularnego city buildera. Tym razem poznaliśmy zmiany związane z wodą i elektrycznością w Cities: Skylines 2.

Jak zawsze, dziennikowi deweloperskiemu na Steamie i na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive towarzyszy filmik pokrótce podsumowujący artykuł o – jak to ładnie ujęto – „balansowaniu najbardziej ludzkich potrzeb mieszkańców z naszymi ambicjami jako budowniczych miasta”. Materiał możecie obejrzeć poniżej.



Choć tym razem studiu Colossal Order udało się zmieścić w jednym artykule na Steamie, nadal jest w nim sporo informacji. Tak jak dostrzegli to gracze jeszcze w czerwcu, w CS 2 budynki będą mogły być zasilane poprzez podziemne kable, biegnące pod drogami.

Konstrukcje wzniesione zaraz przy drodze będą automatycznie podłączone do sieci elektrycznej. Do pozostałych zasilanie trzeba będzie doprowadzić samodzielnie.

Istotną zmianą jest dynamiczny popyt na energię m.in. w zależności od temperatury (co, jeśli ktoś jeszcze tego potrzebował, jest dodatkowym potwierdzeniem zmiennych pór roku). Mieszkańcy będą zużywać więcej energii, gdy jest bardzo zimno lub ciepło, włączając odpowiednio ogrzewanie oraz klimatyzację etc.

Co więcej, zarówno podziemne przewody, jak i linie wysokiego napięcia będą miały ograniczoną przepustowość. Lepiej więc zadbać o infrastrukturę (w tym odpowiednią liczbę stacji transformatorowych), nim przeciążona sieć zostawi część budynków (albo, co gorsza, dzielnic) bez dostępu do energii. Albo zbudować stacje akumulatorów awaryjnych, by na takie okazje przechowywały nadwyżki energii (na przykład słonecznej).

Co się tyczy źródeł energii, do wyboru będą wszystkie opcje znane z „jedynki”, czy to paliwa kopalne, czy to „czysta” energia (słoneczna, wiatrowa, wodna, geotermalna), czy też elektrownie jądrowe.

Kwestia zaopatrzenia miasto w wodę wygląda podobnie jak w pierwszym Cities: Skylines, ale i tu znalazło się miejsce dla paru nowinek.

Oprócz powierzchniowych źródeł (mórz, jezior, rzek itd.) do gry wejdą podziemne zbiorniki, przy czym będą one potrzebowały czasu, by odnowić zasoby wody. Ponadto okażą się podatne na zanieczyszczenia gruntu.

Skoro o tym mowa: zarządzanie ściekami będzie kluczową kwestią i wpłynie nie tylko na zdrowie i samopoczucie mieszkańców, ale też efektywność poszczególnych budynków. Pomoże w tym m.in. oczyszczalnia ścieków.

Tak jak w przypadku dróg i usług, gracze będą mogli sprawdzić informacje dotyczące energii i wody w specjalnym menu. Z niego dowiemy się m.in. o źródłach i poziomie czystości (lub zanieczyszczenia) wody, przepływie prądu oraz imporcie-eksporcie obu „surowców”.

Ponadto w obu tych systemach zostanie zaimplementowana opcja ulepszeń, które omówiono przy okazji budynków.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2023-07-25 08:46:54